Magia
English · Русский · Polski

Magia (魔法 Mahō) to wielka moc połączona z Błękitem. Używa many (霊力 マナ, duchowa moc), która jest obecna w naturze, utworzona przez siłę woli użytkownika.1 Przez rzadkość ludzi z zdolnością do używania many, magia jest rzadko kiedy widziana lub omawiana. Ludzie, którzy używają magii, są nazywani magikami (魔法使い mahōtsukai).

Przed I wielką magiczną wojną, magia była uczona w magicznym mieście Ishanie, ale po wojnie ilość użytkowników magii spadła, głównie dzięki rozpadowi Magicznego Stowarzyszenia.

Grymuar Szkarłatu umożliwia użycie magii, nawet gdy jego użytkownik nie jest w stanie używać many.

Ataki magiczne kaleczą duszę,2 a Zdarzeniowa Ingerencja nie ma wpływu na takie ataki. Nawet lecznicza magia (治癒魔法 chiyu mahō) bardzo boleśnie leczy takie rany. Lecznicza magia może zostać użyta tylko przez ludzi, którzy są w stanie kontrolować przepływ życia, i nie może leczyć ran zadanych przez coś spoza przyczyny, z wyjątkiem magii.

Magia istnieje poza przyczyną, a że działa na manie, może być użyta bez magicznego elementu.

Same obiekty mają różne powiązania z magią, widocznie im starsze się stają, tym większe powiązanie do tego stopnia, że mogą bardzo wzmacniać użyte zaklęcie. Przykładem jest cela Yūkiego Terumiego, która była zrobiona ze starego drewna, a jej celem było wzmocnienie pieczęci na drzwiach i w pomieszczeniu.3

Magiczne koło (魔法陣 Mahōjin) jest typem chroniącej magii. Gdy jest się wewnątrz koła, nie jest się wrażliwym na wpływy z zewnątrz.4 Gdy magicy je wywołują, używają specjalnych starożytnych znaków (古代文字 kodaimonji). Posiadacze Oka Łowcy widzą wartości siły życiowej w takiej samej czcionce.

Obecnie znanymi magikami są: The One, Two, Three, Four, Seven, Eight, Nine, Celica Ayatsuki Mercury, Kokonoe Mercury, Kazuma Kval, Trinity Glassfille, Clavis Alucard, Rachel Alucard i Raquel Alucard.

Znanymi magicznymi zaklęciami są: Nieskończone Korytarze, Ziarno Grawitacji, Nieskończona Grawitacja i Zjadacz Rozumu. Jūbei w BlazBlue: Phase 0 mówi, że umiejętność magika może zostać wymierzona przez czas rzucania zaklęcia.

Zobacz także

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-NoDerivs 3.0 License